VEŠČINE USPEŠNE KOMUNIKACIJE

Komunikacija, čustva in stres so teme, ki so tako kot v poslovnem kot v zasebnem življenju vedno med najbolj aktualnimi. Kako se pogovarjati na delovnem mestu, kako doma, kako s prijatelji, znanci in neznanci, da bomo komunikacijo znali izkoristiti kot odlično orodje za dobre medsebojne odnose na vseh področjih našega življenja. Poznavanje in uporaba čustev sta pri tem ključnega pomena. Komunikacija in uporaba čustev pa sta povezana tudi z našim doživljanjem stresa in njegovim obvladovanjem.

Predstavili vam bomo, kako prepoznati, s kakšnim sogovornikom imate “opravka”, in kako komunicirati ob različnih pristopih. Ozavestili boste ključna področja potencialnih nesporazumov v komunikaciji. Odkrivali bomo načine za preprečevanje konfliktnih situacij v komunikaciji in poti za njihovo reševanje, če do njih pride.

Za večino sodelavcev in drugih sogovornikov velja, da z njimi lahko korektno komuniciramo in se dogovarjamo. Nekateri sodelavci ali sogovorniki pa so preprosto »težki.« Z njimi se nikakor ne moremo pogovarjati normalno in vedno se vrtimo v krogu. V čem je bistvo problema? Nekatere ljudi zaznamo kot problematične, saj imamo z njimi neprestane težave. Vendar niso vsi, s katerimi imamo težave, tudi težavni. Poudarek izobraževanja bomo dali na prepoznavanje značilnosti problematičnih in težavnih sodelavcev in drugih sogovornikov, poznavanje pristopa in intervencij pri delu z njimi.

SPOPADANJE S STRESOM

Včasih ljudje težko dohajamo vsakodnevni delovni ritem. Doživljamo tudi, da na delovnem mestu od nas zahtevajo preveč. Zmanjkuje nam rešitev za številne probleme. Nekaj časa shajamo, a sčasoma začutimo, da nas počasi zdeluje stres – če vztrajamo dovolj dolgo, se nam upre telo in v skrajnih situacijah se pripeljemo celo do izgorelosti.

S telesnim sproščanjem ali fizično aktivnostjo resda lahko vzpostavimo kratkotrajno ravnovesje, ne odstranimo pa izvora stresa. Edini učinkovit način premagovanja stresa je, da se reševanja stresnih situacij lotimo pri koreninah. Lahko se naučimo »napolniti baterije« in energijo učinkoviteje izkoristiti – tako v službi kot doma.

Transakcijska analiza (TA) je teorija osebnosti in sistematična psihoterapija za osebnostno rast in spremembo. Razen teorije osebnosti je TA tudi teorija komunikacije, teorija razvoja otroka in teorija psihopatologije. TA je močno orodje v managemetu in komunikacijskem treningu ter organizacijski analizi. TA je uporabna povsod, kjer je potrebno razumevanje posameznikov, odnosov in komunikacije.